Невід'ємною складовою логопедичного заняття є Артикуляційна Гімнастика!

Як проводити артикуляційну гімнастику в домашніх умовах ?

1. Дотримуйтесь певної послідовності у виконанні – від простих до більш складних.

2. Спочатку вправи виконуйте у повільному темпі, обов’язково перед дзеркалом.

3. Спочатку можна обмежитися і дворазовим виконанням вправи, головне, щоб вона була виконана правильно, якісно. Потім кількість повторень збільшується до 10-15 разів.

4. Коли дитина навчиться виконувати рухи, відчувати положення органів артикуляційного апарату, дзеркало можна прибрати.

5. Для дітей потрібна зорова опора, тому доречно використовувати картки із зображенням артикуляційних вправ та символи-картки.

6. Позитивно налаштуйте дитину на роботу. Наприклад, прочитайте веселий віршик, запропонуйте загадку. Покажіть символ-картку, зверніть увагу на зображення, запитайте про яку артикуляційну вправу подумала дитина дивлячись на символ-картку, а вже потім починайте виконання

Категорія: Грайлики | Переглядів: 106 | Додав: gpetrik | Дата: 21.09.2021 | Коментарі (0)

Оволодіти граматичною будовою мови означає:

• навчитися правильно вживати відмінкові закінчення слів, дієслівні форми та їх видозміни, суфікси, префікси;

• узгоджувати іменники з іншими частинами мови за родом та числом;

• правильно будувати речення, дотримуючись відповідного порядку слів у ньому;

• вживати прийменники, сполучники;

• будувати складносурядні й складнопідрядні речення.

Отже , сьогодні потренуємося в узгоджені іменника з прикметником. Пропонуємо дитині назвати предмет та якого він кольору. Наприклад : автобус (який?) жовтий. Слова, зображені на малюнках, мають чоловічий рід , жіночий рід та середній рід.

Категорія: Грайлики | Переглядів: 102 | Додав: gpetrik | Дата: 21.09.2021 | Коментарі (0)

Ігри та вправи на розвиток слухової уваги, сприймання, пам´яті

Пропонуємо сьогодні ознайомитися з іграми, які допоможуть нашим діткам удосконалювати розвиток слухової уваги, сприйняття та пам'яті. А також виконувати рухливу гру, для розвитку загальної моторики, та удосконалення опорно- рухового апарату. Більше інформації тут.

Фонетична розминка

"Фонетична розминка" представляє собою фонематичні вправи в картинках. Вправи  передбачають звуконаслідування (свистячі, шиплячі, сонорні звуки ). Такі вправи сприяють формуванню правильного дихання, використовуються під час постановки та автоматизації звуків. Пропонуємо діткам згадати під час виконання вправ звуконаслідування "хто як говорить" Яскравий матеріал сприяє підвищенню інтересу дітей, до відтворення чіткості заданих звуків. 

Категорія: Грайлики | Переглядів: 106 | Додав: gpetrik | Дата: 21.09.2021 | Коментарі (0)

Категорія: Методична скарбничка | Переглядів: 111 | Додав: gpetrik | Дата: 21.09.2021 | Коментарі (0)

Розвиток музичних здібностей в сім'ї

             Варто згадати та погодитись, що роль музичного мистецтва є особливою. Бо саме музика формує духовний світ дитини, спонукає до всебічного розвитку, розвиває естетичний смак. Музика здатна на такі глибокі узагальнення емоційного життя людини, яких не має в жодному іншому виді мистецтва, й містить в собі багатющий розвивальний потенціал. Провідною її роллю є емоційний розвиток дитини. Тому наше завдання - ввести дитину в світ музики. Це завдання виконує музичний керівник у дошкільному закладі. Музичне заняття в дитячому садку сприяють постійному залученню дитини до світу прекрасного, а також впливають на формування музичних здібностей дітей. Але важливо не тільки на музичних заняттях, а й у сім'ї створювати умови для розвитку музичних нахилів, інтересів, здібностей дітей.

Сім'я є найважливішим середовищем формування та розвитку особливості. Саме в родині розвиваються її почуття, закладаються моральні цінності, формується її фізичне та психічне здоров'я. Рідний дім це не тільки тепло, затишок - це перша школа людини, і вона мусить бути розумною, дієвою.

            Музичні здібності - це відчуття ладу, музичний слух, музично - ритмічні почуття. Ці задатки закладені в кожній дитині, але їх виявлення залежить від відповідних умов. Найбільш складно розвиваються музично - слухові уявлення (музичний слух) - здатність відтворювати мелодію голосом, точно інтонуючи або підбирати її по слуху на музичному інструменті. У більшості дітей ця здатність виявляється лише в 6 років. Але відсутність раннього прояву здібностей не є показником слабкості або, тим більше, відсутності здібностей. Велике значення має те оточення, в якому росте дитина (особливо в перші роки життя). Ранні прояви музичних здібностей спостерігаються, як правило, саме у дітей, які одержують достатньо музичних вражень.

            Тому важливо, щоб в родині більше приділяли увагу музичному вихованню дитини, тим більше, що практично кожна людина має музичні задатки, а мова йде про те, як їх розвинути. І тут головне - «музична атмосфера» у родині. Якщо батьки люблять музику, цю любов успадкують і їхні діти.

            Якщо ваша дитина обожнює дитячі мелодії, співає по дорозі в дитячий садок, просить купити їй фортепіано, а не ляльку або машину, можливо, ви - батьки майбутнього великого музиканта!

            Музичність - це показник обдарованої особливості, основою якої служить емоційна чутливість на музику.

  • Дитина із задоволенням слухає музику, може по пам'яті наспівати почуті мелодії;
  • Дитина дуже чутлива до тембрів голосів, що оточують. Верескливий, неприємний голос може запросто вивести її з рівноваги;
  • У дитини з'являються свої музичні вподобання, вона просить включити їй певні музичні твори.
  • Якщо у дитини є іграшкові музичні інструменти, вона намагається на них грати. Дитина не безцільно стукає по клавішах маленького піаніно чи барабанить різними предметами по пластинках металофона, а намагається відтворити раніше почуту мелодію.

 Бажаємо Вам успіху у музичному вихованні дітей!

 Вплив музики на психічну діяльність дитини

 Музика володіє сильним психологічним впливом на людину. Вона впливає на стан нервової системи (заспокоює, розслаблює чи, навпаки, розбурхує, збуджує), викликає різні емоційні стани (від умиротворення, спокою та гармонії, до неспокою, пригніченості або агресії).
У зв'язку з цим важливо звернути увагу на те, яку музику слухаєте ви і ваші діти.
Збуджуюча, гучна музика, що виражає агресивний настрій, позбавляє людину (і дорослого, і дитину) стану врівноваженості, спокою, а при певних умовах (наприклад, на рок-концертах), спонукає до руйнівних дій. Особливо протипоказана така музика при гіперзбудливості, розгальмованим дітям зі слабким контролем, тому що вона підсилює прояви негативних властивостей у поведінці дитини.
Спокійна музика, що викликає відчуття радості, спокою, любові, здатна гармонізувати емоційний стан як великого, так і маленького слухача, а також розвивати концентрацію уваги.
Музику можна слухати перед сном, щоб допомогти дитині заспокоїтися і розслабитися. Коли дитина ляже в ліжко, увімкніть спокійну, тиху, мелодійну, м'яку музику і попросіть її закрити очі і уявити себе в лісі, на березі моря, в саду або в будь-якому іншому місці, яке викликає в неї позитивні емоції. Зверніть увагу дитини на те, як розслабляється і відпочиває кожна частина її тіла.
Ще з давніх часів люди помітили, що людський голос і звук взагалі володіють сильним впливом. Так, звук східного духового інструменту Панг вводить змію в стан, подібний гіпнозу. Вібрації людського голосу в одному випадку мають лікувальну дію (що здавна використовувалося народними цілителями), а в іншому - може заподіяти людині шкоди.
Мова людини є найсильнішим чинником впливу, як на оточуючих, так і на того, хто говорить. Наш внутрішній стан, наші думки, ставлення до світу виявляються в змісті промови, в її інтонаційному забарвленні. А те, що ми говоримо і як це вимовляємо, у свою чергу відкладає відбиток на психологічний стан слухача, впливає на наші стосунки з ним. Наприклад грубий, різкий голос дорослого може викликати у дитини сильний переляк і стан заціпеніння. Постійно роздратований, незадоволений голос породжує у слухача відчуття, що його не люблять і не сприймають як особистість. А відмова в чому-небудь, виголошена спокійним, м'яким, співчуваючим голосом допомагає дитині легше примиритися з незадоволеністю її бажання.

 

 

Категорія: Грайлики | Переглядів: 115 | Додав: gpetrik | Дата: 21.09.2021 | Коментарі (0)

Кілька причин приділити увагу музичному розвитку дитини. Є вагомі причини, про які повинні знати всі сучасні батьки: 

§  музичні заняття виховують волю і дисципліну

Займатися на інструменті треба постійно без перерв, зимою і літом, у будні і в свята, з наполегливістю чемпіонів спорту. На відміну від спортсменів, граючи на роялі, неможна зламати шию, ногу, руку. Увага, суворі батьки! Музика – це виховання характеру без ризику травми. Як добре, що це можливо!

§  музичні заняття розвивають математичні здібності

Дитина просторово мислить, потрапляючи на потрібні клавіші, маніпулює абстрактними звуковими фігурами, запам’ятовуючи нотний текст, і знає, що в музичній п’єсі як в математичному доведенні: ні відбавити, ні добавити! Не випадково Ейнштейн грав на скрипці, а 70 %  професорів фізики і математики Оксфорду є членами музичного клубу університету. Увага, батьки майбутніх математиків і інженерів! Музикувати приємніше, ніж розв’язувати складні задачі з-під репетиторської палки.

§  музика і мова близнюки-браття

Вони народилися один за одним: спочатку старший – музика, а потім молодший – мовлення, і у нашому мозку продовжують жити поряд. Фрази і речення, коми і крапки, питання і оклики є і у музиці, і у мовленні. Ті хто грає, чи співає краще говорять і пишуть, легше запам’ятовують іншомовні слова, швидше засвоюють граматику. Тургенєв, Стендаль, Леся Українка, володіли не однією іноземною мовою, радять усім майбутнім поліглотам музику.

§  музика розвиває мислення

Музика структурна і ієрархічна: великі твори розпадаються на менші частини, які в свою чергу діляться на невеликі теми і фрагменти, а ті на фрази і мотиви. Стихійне розуміння музичної ієрархії полегшує розуміння комп’ютера, також суцільно ієрархічного і структурованого. Психологи довели, що маленькі музиканти, учні знаменитого Шиніці Сузукі, можливо не так помітно розвинули слух і пам’ять, як випередили своїх однолітків за рівнем структурного мислення. Музика веде до вершин комп’ютерних наук, не випадково фірма Microsoft надає перевагу співробітникам з музичною освітою.

§  музичні заняття розвивають навики спілкування 

або комунікативні навики. Навчаючись дитина-музикант знайомиться з галантним Моцартом, задиркуватим Прокофьєвим, мудрим Бахом. Виконуючи твори, їй доведеться перевтілитися і донести до слухачів характер, манеру, голос і жести.

§  музиканти щиросердні і водночас мужні

Як стверджують психологи, музиканти-чоловіки чуттєві як дами, музиканти-жінки стійкі і тверді духом як чоловіки. Музика пом’якшує норов, проте щоб досягти успіху потрібна мужність.

§  заняття музикою привчають “вмикатися по команді”

Положення артиста на сцені привчає до максимальної готовності “на замовлення” і дитина з таким досвідом не завалить серйозний екзамен, доповідь, інтерв’ю при прийомі на роботу.

§  музичні заняття виховують маленьких “цезарів”,

що вміють робити кілька справ водночас. Музика допомагає орієнтуватися у кількох одночасних процесах: так піаніст, що читає з листа робить кілька справ – пам’ятає про минуле, заглядає в майбутнє і контролює теперішнє. Музика привчає мислити і жити в кількох напрямках. Малюку-музиканту легше, ніж іншим бігти по декількох життєвих доріжках і кругом бути першим.

§  музика – найкращий шлях до успіху

Чому?  Читайте вище! Недивно, що музичним минулим відзначено багато знаменитостей: Агата Крісті своє перше оповідання присвятила тому, як їй важко грати на фортепіано на сцені; Кондоліза Райз любить виступати у своєму сліпучому концертному платті, Білл Клінтон вважає, що без саксофону ніколи не став би президентом. Придивіться до успішних людей у будь-якій галузі, спитайте, чи не займались вони в дитинстві музикою, хоча б недовго і без особливого захвату? Звісно, займались. І у нас є кілька причин наслідувати їх надихаючий приклад!

Категорія: Грайлики | Переглядів: 107 | Додав: gpetrik | Дата: 21.09.2021 | Коментарі (0)

Шановні батьки! 

Ми з нетерпінням чекаємо на зустріч із вами та дітками! 

Час від часу ми будемо ознайомлювати вас з музичними відео-заняттями та ігри з дітками, приклади яких ми наводимо нижче. Це цікаве та корисне дозвілля у колі сім'ї, тому неполишайте своїх дітей радісних хвилин спілкування з музикою, співами та танцями!  

Коли ми граємо в музично-ритмiчнi iгри - ми розвиваємо не тiльки ритмiчнiсть, слух, увагу, а ще й iнтелект дитини. Тому пропонуємо нашим малюкам ритмiчнi iгри....
Наша улюблена музична казочка "Рiпка" в вiршах для найменших. Приємного прослуховування!
Ми працюємо для наших дiточок. Спонукайте свою малечу до цiкавої музичної творчостi. Всiм здоров'я. Співаємо караоке разом!
Ритмічна гра "Веселі рученята"
Разом з татком веселіше
Ритмічні стаканчики
 
Категорія: Грайлики | Переглядів: 113 | Додав: gpetrik | Дата: 21.09.2021 | Коментарі (0)

Головним завданням у харчуванні дітей від 3 до 7 років є забезпечення нормального росту і розвитку дитячого організму , а також підготовка м’язів, кісток і мозку до різкого зростання розумових і фізичних навантажень і зміни режиму, пов’язаного з початком навчання в школі.

 Основні принципи харчування дітей дошкільного віку:

  • -  харчування дітей від 3 до 7 років має повністю забезпечувати дитячий зростаючий організм необхідною енергією для того, щоб у них спостерігалася гарна рухова, розумова і психічна активність;
  • -  харчування дошкільнят має бути раціональним, збалансованим і містити всі необхідні вітаміни і мікроелементи;
  • - харчування має враховувати індивідуальні особливості кожної дитини (алергію, непереносимість продуктів та ін);
  • - харчуванні необхідно обов’язково дотримуватися технологію обробки продуктів і приготування їжі, а також стежити за якістю і терміном придатності всіх продуктів.

Енергетична “ємність” їжі для дітей дошкільного віку повинна бути наступною – для 3-річної дитини – 1540 ккал на добу, для дитини 4-6 років – 1970 ккал, а для дитини 7 років – 2350 ккал.

Кожен день в раціоні харчування дітей від 3 до 7 років повинна бути присутня достатня кількість білків, жирів і вуглеводів.

Прекрасними і повноцінними джерелами білка є м’ясо, риба, молоко і молочні продукти, яйця, бобові, крупи, хліб. Для кращого засвоєння білків, організм дитини повинен отримувати достатню кількість і правильне співвідношення жирів і вуглеводів.

Джерела жирів для дитини - масло вершкове і рослинне, вершки, молоко, молочні продукти (сметана, сир, сир), а також м’ясо, риба.

Джерелами вуглеводів є солодощі і цукор, а також фрукти, овочі, хліб, молоко.

У період активного росту і розвитку дитини дуже важливо забезпечити організм необхідними мінеральними солями і мікроелементами. Для гарного формування кісток, зубів, а також для нормальної роботи серця необхідний кальцій (молоко, кефір, ряжанка, йогурт, сир). Фосфор бере активну участь у побудові кісткової тканини і підтримки рівноваги в процесі кровотворення (риба, м’ясо, сир, сир, крупи, зернобобові).

Для синтезу білка, регуляції енергетичного і вуглеводно-фосфорного обміну і для хорошої роботи м’язів необхідний магній і натрій (гречана, вівсяна крупа, пшоно, зелений горошок, морква, буряк, салат, петрушка, картопля, родзинки, какао).

Для нормального функціонування щитовидної залози необхідний йод (морська риба, морська капуста, морські водорості), а для нормального росту, розвитку і статевого дозрівання потрібен цинк (м’ясо, ряба, яйця, сир, гречана і вівсяна крупа).

Також організму дошкільнят необхідні вітаміни, особливо вітаміни групи В (хліб, крупи, бобові, печінка, молочні продукти, м’ясо, риба), вітамін РР (гречка, рис, нирки), вітамін С (шипшина, чорна смородина, солодкий перець, кріп, петрушка, картопля), вітамін а (печінка, вершкове масло, вершки, сметана, морква), вітамін Д (курячі яйця, печінка), а також вітамін Е (соняшникова, кукурудзяна, соєва олія, крупи, яйця).

Дуже важливо в харчуванні дошкільнят налагодити суворий режим харчування. Це допоможе забезпечити нормальний процес травлення і хороший апетит дитині. Дітям від 3 до 7 років необхідно забезпечити чотириразовий режим харчування – сніданок, обід, полуденок і вечерю. Також можливі легкі перекуски. Не варто відхилятися від режиму прийому їжі більше, ніж на 30-40 хвилин.

На сніданок дитині найкраще запропонувати молочну крупяную кашу або омлет, а також гарячий напій.

Обід повинен обов’язково включати перша страва, а також м’ясо, рибу або овочі.

Полудень і вечеря повинні бути легкими. Це можуть бути овочеві, фруктові, молочні, круп’яні страви. Протягом дня дитині необхідно давати свіжі овочі, фрукти, ягоди.

Дітям від 3 до 7 років не рекомендується вживати ковбаси, копченості, спеції, консерви, гострі приправи, жирні і смажені страви.

З трьох років дитину необхідно навчати правильній поведінці за столом.

Шість принципів харчування

Так само, як і рухова активність, загартувальні процедури, харчування дитини — невід’ємний чинник міцного здоров’я. Харчування дитини націлене на те, щоб у дитини збільшилась маса тіла, але не за рахунок жирових відкладень, а росту і розвитку м’язових тканин. Щоб досягти  бажаного ефекту, го­дувати дитину треба з урахуванням кількох принципів.

Перший - різноманітність харчування. Щоб дитина отримувала необхідні для життя й розвитку речовини, городину та садовину,  хлібобулочні та круп’яні вироби, білки тваринного походження. Основу раціону мають становити продукти з цілого зерна (мюслі, вівсяні пластівці, гречка, хлібобулочні вироби з цільного зерна тощо). Друге за важливістю місце посідають овочі та фрукти. На третьому місці - молочні продукти та носії білка. Вершиною цієї своєрідної піраміди є жири, цукор, кондвироби.

Другий принцип - натуральність харчування. Практична реалізація його полягає в тому, що до раціону дитини вводять максимум свіжих продуктів у сирому вигляді або після мінімальної термічної обробки. Тут ми пропонуємо:

пити натуральне непастеризоване молоко, самим робити з нього морозиво, йогурти, сир;

готувати м’ясні страви лише з натурального (не консервованого м’яса). Мінімізувати в раціоні дитини ковбасні вироби;

не споживати консервованих продуктів;

не споживати білого комерційного хліба;

обмежити використання в їжу здоби;

під час приготування страв використовувати тільки нерафіновані олії;

остерігатися вживання сирих яєць, оскільки білок сприяє розвиткові біотипової недостатності, а вживання комерційних яєць може спричинитися до захворювання на сальмонельоз;

надавати перевагу вживанню свіжих фруктів та ягід перед комерційними соками та напоями.

Третій принцип -  стимуляція апетиту. Тут можна порадити:

зменшити у стравах вміст жиру, оскільки жир пригнічує секрецію шлункового соку;

не давати дитині пити під час їжі, бо зайва рідина розбавляє шлунковий сік, через що їжа довше затримується в шлунку;

між основними прийомами їжі дозволяти дитині вживати тільки свіжі овочі та фрукти, натуральні свіжі соки, компоти. Це стимулює шлункову секрецію, підвищує апетит;

по змозі годувати дитину на свіжому повітрі. Чудовим стимулом апетиту є обід на березі річки, в лісі біля вогнища.

Четвертий принцип - психофізичне задоволення від їжі (десерт). На десерт можна порекомендувати коктейлі на основі сухого молока, яєчного порошку з додаванням цукру, свіжих фруктів, горіхів, порошку какао. Кондитерські вироби з чистим шоколадом не можна використовувати на десерт. Шоколад містить щавлеву кислоту, що перешкоджає всмоктуванню мінеральних речовин. Окрім того, шоколад має сильні алергенні властивості. Дітям рекомендують тільки молочний шоколад, можна з горіховими наповнювачами.

Пятний принцип - регулювання роботи кишечника. Для цього необхідно включати в раціон страви з харчовими волокнами (овочі, фрукти, цільне зерно) та кисло­молочні продукти.

Шостий принцип - корекція ваги. В раціоні різко знижують вміст жирів, простих вуглеводів (цукор, кондвироби), всі види виробів з тіста (булки, макарони), а також картоплі, круп (окрім вівсяної та гречки) й дуже солодких продуктів.

А підсумок усього цього дуже простий - здоров’я дитини і грунтується на натуральній грубій їжі, а не на екзотичних продуктах і стравах.

Категорія: Бадьорики | Переглядів: 112 | Додав: gpetrik | Дата: 21.09.2021 | Коментарі (0)

Категорія: Оздоровчі заходи | Переглядів: 693 | Додав: gpetrik | Дата: 21.09.2021 | Коментарі (0)

Категорія: Оздоровчі заходи | Переглядів: 108 | Додав: gpetrik | Дата: 21.09.2021 | Коментарі (0)

Категорія: Методична скарбничка | Переглядів: 108 | Додав: gpetrik | Дата: 21.09.2021 | Коментарі (0)