10:26 Фізичне виховання | |
Завдання та зміст фізичного виховання в дошкільних навчальних закладах визначаються вимогами Базового компонента дошкільної освіти в Україні, чинними програмами розвитку, навчання та виховання дітей дошкільного віку «Малятко», «Дитина», «Українське дошкілля». Основою системи фізичного виховання в дошкільних закладах залишається руховий режим як сукупність різних засобів та організаційних форм роботи з дітьми в достатньому обсязі, раціонально поєднуваних і послідовно використовуваних залежно віку дітей, місця в режимі дня, сезону тощо. Ефективність фізичного виховання забезпечується комплексним використанням традиційних засобів фізичного виховання. Це зокрема: - фізичні вправи (гімнастика, ігри, елементи спорту й туризму) - оздоровчі сили природи (повітря, сонце, вода)
- гігієнічні чинники (режим харчування, занять і відпочинку, гігієна одягу, взуття, обладнання)
Сукупність організаційних форм роботи, обов’язкових для впровадження в освітній процес, становлять: - заняття з фізичної культури;
- фізкультурно-оздоровчі заходи (ранкова гімнастика, гімнастика після денного сну, фізкультхвилинки, фізкультпаузи, за гартувальні процедури); - різні форми організації рухової активності у повсякденні (заняття фізичними вправами на прогулянках, фізкультурні свята й розваги, дитячий туризм, рухливі ігри, самостійна рухова діяльність, дні та тижні здоров’я, індивідуальна робота з фізичного виховання). Фізкультурні заняття є приоритетними у процесі систематичного, послідовного формування, закріплення і вдосконалення основних рухових умінь та навичок у дітей, розвитку їхніх фізичних якостей. Проводяться вони в усіх вікових групах, переважно в першій половині дня – з усією групою або підрупами дітей. Встановлена тривалість фізкультурних занять у межах: для дітей 3-го року життя 15-20 хв; для дітей 4-го року життя 20-25 хв; для дітей 5 року життя 25-30 хв. Тривалість фізкультурних занять на погулянках така сама, як і занятті у залі, але за холодної днини може подовжуватися на 5 хвилин.
З метою активізації рухового режиму в повсякденні як варіант фізкультурних занять на прогулянках організовується дитячий туризм у формі погулянок-походів за межі дошкільного закладу (пішки, на велосипедах, лижах або санчатах), лише за наявності відповідних природно-ладшафтних умов: лісу, луку, поля, водойми, лісосмуги). Особливого значення набуває самостійна рухова діяльність дітей як форма активізації рухового режиму. Щодня в усіх вікових групах на неї відводиться час у вільні від занять години ранкового прийому, прогулянок, надвечір’я. У відведений для самостійної рухової діяльності час із вихованцями різних вікових груп щодня організовується також індивідуальна робота з фізичного виховання. Дітей залучають для ознайомлення з основними рухами, поглибленого розучування їх та закріплення відповідних навичок, для усунення відставання у розвитку фізичних якостей.
Враховуючи провідне значення ігрової діяльності для особистісного зростання дитини, руховий режим у дошкільному закладі має насичуватися рухливими іграми. Рухливі ігри – після попереднього розучування їх на прогулянках – вводяться до різних форм роботи з дітьми (заняття, свята, розваги, походи, фізкульт паузи). В усіх вікових групах вони посідають важливе місце як самостійна форма роботи з фізичного виховання й проводяться щодня (під час ранкового прийому, на прогулянках, у ІІ пол.. дня). Фізкультурні свята проводяться починаючи з середньої групи, 2-3 рази на рік у фізкультурній залі чи на спорт майданчику, в басейні, можна проводити їх також на стадіоні, парку. Фізкультурні розваги проводяться, починаючи з І мол групи, 1-2 рази на місяць (переважно у ІІ пол.дня).
Дні здоров’я організовуються з першої молодшої групи один раз на місяць. Цей день насичується різноманітними формами роботи з фізичного виховання.
Тижні фізкультури організовуються подібно до днів здоров’я у час канікул (зима, весна, літо) | |
|
Всього коментарів: 0 | |