Поради батькам

               

Сім'я – перша школа людських взаємин, де діти з ранніх років засвоюють систему моральних цінностей, норм поведінки, культурні традиції народу. Саме в ранньому дитинстві залежно від умов життя у дитини виховується довірливе ставлення до світу або ж постійне очікування прикростей від усього, що її оточує. Адже почуття, сформовані в дитинстві, нерідко супроводжують людину протягом усього життя, надаючи її стосункам з іншими особливого стилю і емоційного забарвлення: спрямованість на спілкування або бажання його уникнути, прагнення до співпраці, взаємодопомоги або конфліктність, довірливість або замкненість, агресивність.

У наш час виникла необхідність підвищувати культуру сімейного виховання і водночас збагатити можливості громадського виховання. Для цього органи управління дошкільними закладами, керівники і вихователі мають чітко визначити свої завдання у співробітництві з сім'єю. Саме об'єктивний аналіз потреб сім'ї дає справжні орієнтири для визначення напрямків розвитку суспільного дошкільного виховання.                           

Актуальність :

Родина та дитячий навчальний заклад утворюють єдине  соціокультурне середовище для найбільш успішного розвитку і соціалізації дітей.

Робота з батьками – складна і важлива частина діяльності педагога, яка включає до себе підвищення рівня педагогічних знань, умінь та навичок батьків. Родина – це середовище , в якому дитина отримує задатки фізичного та духовного розвитку, перші знання про оточуюче та суспільство, елементарні навички та вміння в усіх видах діяльності.

Важливою та складною частиною діяльності педагога - є робота з батьками .

Батьки є першими педагогами своєї дитини, у зв’язку з цим виникли умови до рівноправного , творчого зацікавлення взаємодії родини та освітньої організації. Це повинно виражатися в орієнтуванні на існування всіх форм освіти, в тому числі родинного, оновлення змісту навчання та виховання, освіта за вибором, встановлення з батьками соціального партнерства. Вони зобов’язані закласти основи інтелектуального, морального,фізичного та особистісного розвитку дитини. Саме вихователі становляться союзниками, помічниками батьків, які направляють діяльність на формування освіченості  родини в різноманітних питаннях. Супровід особистісного та вікового розвитку дітей може проходити ефективніше через взаємодію педагогів, батьків та вузьких спеціалістів дитячого навчального закладу. Основна ідея взаємодії педагогів та батьків – це встановлення партнерських відносин, які дають можливість об’єднати зусилля для виховання дітей , створення атмосфери єдиних інтересів, активізації виховних вмінь батьків.

Взаємодія вихователів з сім'ями вихованців є одним з найважливіших умов формування особистості дитини, позитивних результатів у вихованні, якого можна досягти при узгодженості дій та за умови розвитку інтересу батьків до питань виховання і навчання.

Співпраця педагогів і батьків дозволяє краще пізнати дитину, подивитися на неї з різних позицій, побачити в різних ситуаціях, а отже, допомогти в його розвитку.

Зміцнення і розвиток тісного зв'язку і взаємодія дитячого садка і сім'ї забезпечують сприятливі умови життя і виховання дитини, формування основ повноцінної, гармонійної особистості.

В.А. Сухомлинський підкреслював, що завдання виховання і розвитку можуть бути успішно вирішені тільки в тому випадку, якщо дитячий садок буде підтримувати зв'язок з родиною і залучати її у свою роботу.

Вихователі надають інформацію щодо

     * організації навчально – виховного процесу в дошкільному закладі ;

     *  забезпечення відкритості дошкільної освіти ;

     *  створення умов для участі батьків у навчально – виховній діяльності ;

     * стати помічниками і зацікавленими, доброзичливими союзниками батьків ;

      * направити свою діяльність на формування грамотності родини в   різноманітних питаннях.

Направлення  взаємодії  дитячого закладу

та родини :

  • Інформаційно – аналітичне;
  • Наглядно – інформаційне;
  • Пізнавальне;
  • Розваги

Мета : формування взаємодії між родиною та педагогами дошкільного закладу, створення атмосфери довіри й особистісного успіху в  сумісній діяльності.

1. Встановити з батьками партнерські відносини по взаємодії.

2. Активізувати участь батьків у різних заходах.

Система роботи по взаємодії з батьками

Велике значення має налагодження співпраці та партнерських відносин дитячого садка з сім'єю. Тільки об'єднавши свої зусилля, батьки і вихователі можуть забезпечити дитині подвійний захист, емоційний комфорт, цікаву, змістовну життя вдома і в дитячому саду, допоможуть розвитку його основних здібностей, вміння спілкуватися з однолітками і забезпечать підготовку до школи.

Лише спільними зусиллями сім'ї і дитячого садка можна допомогти дитині. Тому стосунки з батьками слід будувати на основі співробітництва і взаємної поваги.

Основоположним моментом у взаємодії групи педагогів і батьків є вивчення сім'ї через анкетування, опитування батьків з метою визначення їх соціального статусу.

Створення соціального паспорту дає змогу визначити статус сімей в яких живуть вихованці (повні сім'ї, неповні сім'Ї).

Контингент батьків завжди неоднорідний за освітою і професійною належністю (лікарі, службовці, педагоги, робітники). У переважній більшості молоді батьки, мають середню професійну освіту.

Виявити запити батьків, їх проблеми і труднощі у питаннях виховання та навчання дітей мають сприяти особисті бесіди, анкетування, але і самостійний вибір тем для обговорення з примірного переліку питань з кожного розділу програми, запропонованих вихователем. З урахуванням їх побажань і пропозицій здійснювати планування роботи з сім'єю.

Важливо залучити батьків у процес виховання і розвитку дітей, щоб вони стали активними його учасниками, а не пасивними слухачами.

З цією метою слід використовувати різноманітні форми роботи з ними як індивідуальні так і групові форми роботи з сім’єю.

До індивідуальних форм роботи відноситься – анкетування, попередні візити батьків з дітьми, співбесіди, консультації, телефонний зв’язок, відвідування вихованців удома.

Групові –це консультації, збори, практикуми, школа молодих батьків, засідання батьківського комітету, дні відкритих дверей.

Задачі :

  • Встановити добрі, довірливі відносини з родиною кожного вихованця групи ;
  • Підтримувати батьків у вихованні дітей , охороні і зміцненні їх здоров’я ;
  • Забезпечити залучення родин  безпосередньо в освітній процес ( створення освітніх проектів разом з родиною на основі виявлення потреб і підтримки освітніх ініціатив родини ) ;
  • Створити умови  для дорослих по пошуку , використанню матеріалів, забезпечуючи реалізацію проектів.

Вихователям необхідно:

  •  залучати батьків до участі в житті групи та збагаченні предметно-розвивального середовища;
  • об’єднати зусилля  для розвитку і виховання дітей ;
  • привчати батьків творити  разом з дитиною і отримувати від цього задоволення ;
  • збагачувати, розширювати та підвищувати рівень знань батьків з питань педагогіки та психології по мірі їх виникнення, враховуючи індивідуальні особливості дитини і вміння приміняти їх на практиці ;
  • залучати батьків до передачі позитивного досвіду в питаннях виховання;
  • добиватися отримання позитивних емоцій від сумісно  виконаної діяльності;
  • намагатися стати для батьків авторитетним помічником з питань виховання та навчання.

В процесі виховання дітей важливо залучити батьків, для того, щоб вони стали активними учасниками виховного процесу. Для ефективної взаємодії з родинами необхідно проводити різноманітні заходи та залучати їх до сумісних дій.

Категорія: Робота збатьками | Додав: gpetrik (24.09.2021)
Переглядів: 91 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar